Základní myšlenka KCO - 4 body

05.03.2014 12:30

Jaká je myšlenka KCO a její plán? Častá otázka v diskuzích, přesto dostatečně vysvětlená v menu "Úvod" i jinde, blogy našich blogerů atd.

Nevěřila bych, že k porozumění tak zřejmé věci bude třeba situace Ukrajiny, území,  které kdysi patřilo k našemu státu *).  Rady,  varování, vysvětlování bylyzbytečné, nezbue jako vždy, tzv. po funuse vysvětlit natvrdo JAK to tedy je, proč KCO a jeho 4 body.

1. Slovo odpor v názvu chápu takto:  vytvoření jakési hradby, odpor k nelogičnosti, nefunčnosti, bezpráví atd. Hradba, odpor k něčenu, ne cesta nespokojenosti a bojovat proti.

2. Čtyři body KCO - 1.Svoboda občana - 2.Lidská práva - 3.Vyspělá demokracie - 4.Bohatý stát, nezbývá než dnes simulovat právě na Ukrajině, bohužel stalo se a situace se vyvíjí k další světové válce, o které se dávno říkalo, že bude ekonomická. Kdo to říkal předčasně, byl označen za blázna či fantasu. Dnešní dny jsou důkazem, že rad, varování a odkazy předků ignorujeme v honbě za "ještě lepším životem". Jak paradoxní.

Ukrajina: V zemi žije mnoho národností, existuje velký rozdíl v životních podmínkách, na jedné straně chudoba, na druhé nemístné bohatsví. Obojí dosahuje rozměrů o jakým se nám ani nezdá. Chudoba vzbuzuje pocit křivdy, spolu s dalšími jevy lidé pociťují křivdu, bezmoc, zoufalství, hlad, východisko nevidí. Jinýmy slovy: lidská práva a svobody jsou stlačeny na minimum, jsou nevymahatelná.  Evidenteně absence bodu 1 a 2.

Demokraci na Ukrajině je, leč ignoruje stav, v kterém se nachází občané Ukrajiny. Lidé touží po jiné demokracii, řekněme vyspělejší, nevidí však východisko. V lidech roste zloba. Chudoba, zloba, místy zanedbané kulturní dědictví předků je půdou pro terorismus. V případě Ukrajiny i "přespolní". Díky nesvobodě lidu, kompresi napětí je obdiv k pevné ruce pochopitelný, opakuje se napříč světem, opakuje v dějinách. Dochází k pouličním půtkám na úrovni občanské války, lidé emigrují, imigranti pro sousední státy. Většina zůstává i za cenu násilí, riskují životy své i rodin, věří v sílu demokracie nebo ochrany vyšší moci. Kolik by obětovali vyšší formě demokracie pro sebe a své děti ? Bod 3. 

Situace je dramatická, zvěrstva přesahují meze chápání. Světem se šíří mnoho zpráv, komentátorů, příznivců i odpůrců možných řešení. Armády se přesunují, chrání nebo okupují? Každý má jiný názor, životy i majetek je od počátku konfliktu ničen, stát tíží obrovské dluhy. Chudá země ztrácí dál, stát spěje k bankrotu, rozdělení nebo ještě  dál. Světem probleskují informace o finančních vazbách, pokračují vyjednávaní velmocí a všech zainteresovaných. Země a její lidé mohou pouze sledovat jak to dopadne, pocit bezmoci, zbývá se jen modlit a věřit. Vracíme se k bodu 1, začarovaný kruh, bod 4 se nekoná v obilnici Evropy.

Zbývá poslední, otázka: Mohlo tomu být jinak? Odpověď znáte, mohlo, kdyby ... Ale kdyby jsou chyby a dělá je každý, i my je děláme, neznáme základní a nevnímáme souvislosti, není chuť se učit, preferuje se výchova, ideologie. Také "Chléb a hry", ideální takové, kde tým stojí proti týmu, fanoušek proti fanouškovi a hoří stadiony, kdo neskáče není Čech, hymnu slyšíme převážně u příležitosti sportovních klání postrádajících rytířkost. Jsou však i sporty individuální, třeba krasobluslení, jízda v boulích slalom, vlastně i tenis, biatlon, tam každý bojuje za sebe, taková svobodnější forma. Každé má své.

 

________________________________________________________________________________________________________________________ 

*) Nevěřila bych, že k porozumění tak pro mně zřejmé věci bude třeba situace Ukrajiny, území, které kdysi patřilo k našim zemím, našemu státu. 

Nevěřila, narodila jsem se v době poválečné, době politických procesů a od konce války vzdálené zhruba tolik jaky my dnes od počátku současné krize, kterou si stále mnozí z nás nehodlají brát jako závažnou věc. Ano, báli jsme se tehdy další války a zvěrstev s ní spojených. Od rodičů jsem věděla, že kdyby u nás práva fungovala jako v jiných zemích nebo v době předválečné, nedošlo by k tolika omylům, později litovaných, leč zpravidla nepotrstaných.  O Radě pro lidská práva Helsinského výboru při OSN jsem se dozvěděla později, přesto že Pakt naše republika podepsala koncem 70 let a naše ČR jej znovu ratifikovala 1992/1993. Jako mladá jsem nechápala, proč se lidé musí stále zabíjet, proč nevnímají spisovatele typu Remarque, Hemingway a mnozí další, včetně letce RAF pana Františka Faitla a jeho kolegů z bojišť Evropy.

Obětuji nekonečně času varováním před opakováním stále stejných chyb. Ti kteří mi předali svědectví z krutých let poloviny minulého století tu už většinou nejsou. Jsme povinní v duchu zachování svobody a lásce k demokracii ta svědectví předávat dál, učit to svoje děti, jejich děti, stejně jak činili oni. Jsme povinni předávat a šířit kulturní odkaz, který nám předali ve víře, že my budeme mít lehčí život než oni. Mít na paměti, že doba zapomění činí nějakých 80 let. Tolik let proto, že pamětníci doby umírají a mladí jim ve své pýše a postoji "My jsme jiní, šťastní, nás se to netýká a nemůže se nám nic stát" nevěří. Oni pamětníci to neříkali tak pateticky, jak tento text může vyznít, předávali nám to od dětství, po kapkách a my jsme hltali každé jejich slovo. 

Dnes musí být vše rychle a ve zkratkách, potom i zkratkovitá řešní jsou vítána. Věřím, že velmoci pužijí veškerý um a cit pro realitu. Zkratkovitá řešení prijímá divák zmanipulovaný mediálním vysílání TV, kdy každých pár minut příchází s aktuální informací střídaného výnosným umístěním reklam nabádající k další a ještě větší spořebě, konzumu.

Úplně závěrem, veřím velmocem a jejich rozhodnutí, pokud to někdo pokazí, bude to dav, touha po senzaci, tyran, totalita. Źádné "uvidíme"! Pečlivě sledujme kdo a jak jedná, komu jde o život a komu o zmar. Najít pravdu není jednoduché, historii píší vítězové, přesto hledejme pravdu, ne zášť a nenávist.

 

V době všeobecného klamu říkat pravdu znamená revoluční čin.“ 
– George Orwell

 

"Pokud to neumíš vysvětlit jednoduše, nerozumíš tomu dostatečně dobře". Albert Einstein

 

Milý Alberte, jsme opět na počátku učení se, co je život, jak ho lépe žít. Vzít toto zkratkou, lidským právům a svobodám, životu by to jen ublížilo. sama se učím a toto je stručné vyjádření proč jsem součástí KCO, proč jsem si tuto cestu svobodně vybrala. Prostě mi sedla, nebojuje se proti nýbrž za, není politická, je veskrze lidská. Tož asi tak....

 

 

foto: B. Netopil se dvěma spojeneckými piloty při návratu do V. Británie (Brusel 1945) - Evropan, Novozélanďan, Kanaďan. Vpravo: Spokojení novomanželé, krátce po osvobození.

________________________________________________________________________________________________________________________________

Zdemka Wagnerová, 5. března 2014, v pravé poledne :-))

 

 

 

 

 

 

 

KCO - základní body

LIDSKÁ PRÁVA nejen rok 2014

30.07.2014 10:00
Otázka LIDSKÝCH PRÁV je co by nás mělo zajímat, protože první a zákaldní lidské právo je  PRÁVO NA ŽIVOT Také důstojný život, právo vlastnit, právo na bezpečí, svobodné vůle atd.              Účelem článku není přednáška o lidských právech ale lidská práva z...

Základní myšlenka KCO - 4 body

05.03.2014 12:30
Jaká je myšlenka KCO a její plán? Častá otázka v diskuzích, přesto dostatečně vysvětlená v menu "Úvod" i jinde, blogy našich blogerů atd. Nevěřila bych, že k porozumění tak zřejmé věci bude třeba situace Ukrajiny, území,  které kdysi patřilo k našemu státu *).  Rady,  varování,...

BLOG - Koordinační centerum odporu

09.03.2013 13:04
Blogy KCO jsou umísťovány na webu: zdenkaw.blogspot.cz/ Začínají textem: KCO     Výběr otázek a odpovědí. Kapitola I. Otázky které si klademe, měli bychom si klást. Kapitola II. Vyňaté ppříspěvky z diskuzí I. PROČ? PROTOŽE ... PROČ srovnávat? Proč nevyžadovat?  .... Protože to...

BOHATÝ STÁT - bod 4

09.03.2013 11:28
  KCO je Cesta k vyspělé demokracii, cíl - BOHATÝ STÁT:   1. Svoboda občana                        2. Občanská a lidská práva 3. Vyspělá demokracie 4. Bohatý stát.    Politiku chápeme jako správu obce, celku, ne...

VYSPĚLÁ DEMOKRACIE - bod 3

09.03.2013 11:21
  Mluvíme o přímé demokracii, polopřímé,  skutečné, vyspělé atd. Každý zastává jiný přívlastek, mnohdy tvrdě  někdy až nedemokraticky.  PROČ? Protože se "to" nejspíš učíme a učený z nebe nespadl. Demokracii nelze naučit, musí se cítit, žít. Učit jako chůzi či hru na...

OBČANSKÁ A LIDSKÁ PRÁVA - bod 2

09.03.2013 09:35
  KCO (Koordinační centrum odporu) v duchu  LZPS, jež jsou součástí Ústavy ČR, Článku 23 odeslalo dne 10. 12. 2012 doporučený dopis příslušným institucím, s uvedením konkrétních příkladů s důvodným podezřením na nedodržování základních práv a svobod. Na podporu dopisu slouží...

SVOBODA OBČANA - bod 1

09.03.2013 09:29
Vážení!! Zde je návod, jak na to.    Svobodné přímé volby a prezidentský systém je zárukou vyváženosti mezi moci zákonodárnou (parlamentem) a moci výkonnou (vláda).   Moc soudní je jmenováná radou pro lidská práva, včetně ústavního soudu, jako posuzovatele ústavnosti...