Svoboda projevu a lidská práva

01.10.2014 13:55

Jen pro úplné info, musím říct jen takto neveřejně, poněvadž mám zakázáno veřejně - že nesmím o L. J. psát, ani celá redakce. 

Jistá organizace vyvinula na mne neuvěřitelné tlaky, že jsem nakonec musela ustouit a zachovat postoj, který může vypadat, že jsem se mýlila a té dotyčné dámě jsem děla křivda. 

Bohužel jsem nasbírala tolik důkazů, že pravda je na mé (naší straně, že to ve mně naprosto bublá...Jelikož ale vyžadovali frajeři odkudsi i mé vyhození! Jako za totáče) sama zeď prorazit nemůžu. 

Předala jsem vše, co jsem zjistila jinam, ale netuším, co s tím udělají..

Je to fakt prekérní situace, z které je mi smutno, poněvadž mnohému jsem fandila a myslím, že právě takoví lidé ho nakonec onoho X.Y. potopí. Problém je, že je kauza natolik složitá - paní vždy řekne deset procent pravdy a obalí je zbytkem polopravd a lží, že se do toho žádnému novináři nechce. Moc dobře tuší, jak tenký led to je a jak stačí jen maličkost (to prostředí nikdo z nás důvěrně nezná), a ona je opět na koni... 

Moc jsem to chtěla napsat veřejně, aby fakt lidé věděli, co se u nás na mediálním světě může dít, ale ztráta práce a příjmu mi za to fakt nestojí...Na rozdíl od dotyčné madam, já bych za sebou nikoho neměla a nevím, jak bych skončila...O to mi to připadá zrůdnější... Takže asi tak...ČR 2014.

 

Toto důverné a vážné sdělení mi přišlo e-cestou. Velmi si vážím důvěry oné osoby, paní Novinářky kterou mi sdělením prokazuje. Nevyžívám se v anti-reklamě a reklamu pí Laury Janáčkové jsem si ohodnotila sama pro sebe. Mám-li říct pravdu, poprvé jsem si myslela že jde o nějaký vtip nikoliv o prezentaci kandidátky do voleb. Nakonec i paní Laura má právo svody projevu, jedná-li se však o lži, už je to jinou věcí *). 

V případě novinářky jde však o svobodu slova, jeho popření. Považuji za lidské, sdělení uvést na webu, kde lidská práva a svody jsou brána jako prioritní pro fungování vyspělé společnosti. Nátlak není prvkem demokracie ať už verbální či finanční.Ke zveřejnění mně přimělo ono "sama zeď prorazit nemůžu" a ".. aby lidé věděli, co se u nás na mediálním světě děje". Máme právo na pravdivé informace, vyžadujme je a važme si těch, co jsou ochotni a schopní je poskytovat, ubývají, hrozí se jim výpovědi a výhrožuje se. Sdělení se týká svobod a práv všech, čtenářů i novinářů.  

Zdenka Wagnerová 1. řijna 2014, 10 dnů před volbami 

 

*) T.G.M. používá krásný výraz "přestupník", používá je pro ty co nedodržují etiku, morálku, kam lež rozhodně patří. Dále řílá: "Morálka, etika nelze soudně vymáhat, společnost však trestá přestupníky tím, že je ze společnosti vylučuje". Lži a zkulisní metody včetně nátlaku do dobré společnosti nepatří.